Bilje i začini su oduvek bili neophodni u hrani. Ne samo da daju ukus, već u nekim slučajevima mogu i pomoći u očuvanju i poboljšanju hrane. Kako se ispostavilo, to možda nije sve za šta su dobri; nedavna studija objavljena u American Journal of Clinical Nutrition pokazala je da bilje i začini, "u relativno visokim kulinarskim dozama", mogu imati koristi od regulacije krvnog pritiska kod nekih potrošača.

Studija je ispitala 71 osobu u dobi od 35-70 godina, od kojih su svi imali jedan ili više faktora rizika za kardiovaskularne bolesti i bili su gojazni ili gojazni. Učesnicima je naloženo da poste 12 sati, nakon čega su uzeta određena osnovna mjerenja, uključujući visinu, težinu, obim struka, uzorak krvi natašte i vaskularno testiranje, koje je uključivalo centralni i periferni krvni tlak i mjerenje krutosti arterija. Osim toga, svi učesnici su 24 sata nosili uređaj za mjerenje krvnog tlaka.
Učesnici su zatim nasumično podijeljeni u tri grupe: dijeta sa malo začina (0.5 g bilja i začina), dijeta srednje količine (3,3 g) i dijeta sa visokim sadržajem začina (6,6 g). Ukupno, 24 bilja i začina bila su uključena u ishranu, uključujući cimet, kurkumu i origano. Učesnici su slijedili ove dijete 4 sedmice, sa pauzom od dvije sedmice između. Nakon svakog perioda dijete, mjerenja su još jednom vršena.
Rezultati su pokazali da dijeta sa visokim sadržajem začina ima tendenciju da "poboljša očitavanje krvnog pritiska za 24-sat" u poređenju sa dijetama sa malo i srednje količine začina. Iako istraživači nisu ukazali na bilo kakvu razliku između grupa koje se odnose na holesterol lipoproteina niske gustine, klinički izmereni krvni pritisak, markere glikemije, vaskularnu funkciju ili oksidativni stres, primetili su da je krvni pritisak „jači prediktor svih- uzrok i smrtnost od KVB."
"U cijeloj kohorti [dijeta s visokim sadržajem začina] snizila je 24-h sistolički i dijastolički krvni tlak za marginu koja će vjerovatno donijeti kliničku korist (-1,6-1,9/-1,3 mm Hg) u poređenju s drugim test dijetama, “, zaključili su istraživači. "Na osnovu podataka iz multicentrične španske kohorte bazirane na registru, smanjenje sistoličkog krvnog pritiska 24- h koje smo primijetili povezano je sa smanjenjem rizika od kardiovaskularnog mortaliteta za ∼5 posto. U zaključku, uključivanje relativno visokog kulinarska doza miješanog bilja i začina u načinu ishrane u američkom stilu imala je tendenciju poboljšanja 24-h krvnog pritiska u poređenju sa nižim unosom nakon 4 sedmice kod odraslih s povećanim rizikom od kardiometaboličkih bolesti."

